Knappt sovit en blund inatt och nu ska jag flytta

2011-01-14 @ 11:46:37
Ikväll ska då flyttlasset gå är det tänkt.
Som tur är har jag fått med en vän som ska hjälpa mig lasta på/av sängarna. Hade också hoppats på att ha hittat en soffa som jag hade kunnat plocka upp längs med vägen eftersom jag nu ändå har hyrt en lastbil, men det ser mörkt ut på den fronten.
Har någonstans kommit till punkten: vem bryr sig, vilket inte är jättebra men bättre än att jag stressar runt som en galning och försöker hitta ngt i sista stund. Jag har ju en Fatboy som får agera någon form av soffa tills dess.

Tänk att man inte lär sig förresten. Jag är fortfarande igång och planerar värsta super duper lägenheten rent inredningsmässigt, även fast jag inte vet hur länge jag kan bo där (och därmed inte vill flytta över allt för mycket grejer dit).
Först tänkte jag: det är så kort tid, jag flyttar dit en madrass på golvet och ett köksbord bara typ. Jag kommer ändå inte bjuda in folk så vem bryr sig om hur det ser ut?
Det övergick i: jag ska ju ändå bo där, även om jag inte vet hur länge, bättre att känna sig hemmastadd annars kommer man ju bara ha ångest och längta bort.
Som senare blev: de här hiskeliga plastmattorna i hallen och köket kan jag ju täcka över med lite heltäckningsmatta.
Och till slut: jag vill ha en riktig soffa, en stor så alla får plats i den.

Va? Vad hände? O så snabbt det gick!
Nä, dags och sätta sig ner och titta lite på sina egna mönster....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback