Konstig känsla det här med stress

2011-01-12 @ 18:20:26
Jag som alltid varit världsbäst (enligt mig själv iaf) på stress är för tillfället lite förundrad.
Var det så här det kändes?
:-)
Måste komma ihåg, måste komma ihåg. Vafan var det jag skulle komma ihåg nu igen?
Eller kallas det kanske minnesproblem?

Satte mig precis och skrev ner en lista (jovisst, jag TRODDE jag hade slutat med listor, men tydligen INTE) över morgondagen. Så jag skulle komma ihåg. (Jag har tom skrivit in en påminnelse i min telefon om att jag ska komma ihåg och tvätta lakan o handduk på lördag).

Förr i tiden hade den här listan varit peanuts och förmodligen fördubblad eller tripplad:

08.00 Ta in bäddmadrassfyndet från bilen, tvätta överdraget
08.30 Töm bilen på skräp
09.00 Biltvätt
10.00 Bromsa med bilen! (brukar alltid få tillsägelese att jag måste använda bromsarna mer, se nästa punkt)
10.30 Besiktning bil
11.00 Möte med handlläggare arbetsförmedlingen
12.00 Ring trygghansa och ändra adress på hemförsäkringen
12.30 Packa ner det som ligger hos exet
16.00 Hämta på dagis


Puuuuuuh. Får hjärtklappning av listan ovan.
O då gör kanske vanliga människor det där + hundra andra saker utan att knysta.
Jag som trodde jag klarade stress nu, men nja, jag är nog inte där riktigt än...

Jobba jobba jobba...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback