Tillfälligt boende

2011-01-10 @ 18:44:20

Vi börjar med det mest aktuella först: boendet

Har lyckats lokalisera en tvåa på 50kvm i undervåningen hos en gammal dam som bor i området nära dotterns dagis. Perfekt! Förvisso orginalskick på allt (tom proppskåpet) men till det fashionabla priset 3000kr i månaden. Inga extra avgifter.

Det finns 2 mindre bra saker i denna ljuva kråksång dock:
1) Tanten som hyr ut är 90 år gammal och kan åka in på hem/dö vilken sekund som helst
2) Det finns inga möbler, alltså måste jag släpa dit mina för oviss tid (hoppas såklart på ett par månader)

(3) det luktade fukt när jag klev in där idag, lite gammal sommarstuge-doft sådär, hoppas det inte är mögel då huset är suoterräng och detta är bottenvåningen)

Så, nu ska jag bara se till o få igång elen, boka flyttbil, hitta någon som kan hjälpa mig lyfta sängarna och sen kör vi!

Fram tills dess bor jag på 250 kvm i Solsidan med utsikt över Erstaviken:-)
Lagom trist....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback