Systembolaget

2010-12-07 @ 22:12:16
Idag kom jag hem från min shoppingrunda utan det goda röda vinet som jag tänkt och suktat etfter hela dagen.
Jag skulle krypa ner i soffan, äta min king crab fish leg med god aioli, tända ett ljus, hålla upp det goooda röda vinet och kolla på Desperate Housewifes.

Vad händer?`
Åker till centrum. Handlar mat. Bara en massa gott o dyrt. Det är jag värd.
Går in på systemet, väljer ut mitt favoritvin, går till kassan.
"Har du legitimation"?
Helvetes-jävla-skit.
"Nej tyvärr, jag tog bara med mig kreditkortet"...
Tanten i kassan frågar sin kollega. Även han vill se legg.
"Tyvärr kan jag inte sälja det här vinet till dig".

Skämtar människan med mig??
Jag KÄNNER mig som 18 år när jag står där i kassan. Det är helt sjukt. Jag är 32 år och har barn och handlat på Systemet i 12 år! O får inte köpa en flaska (dyrt) vin.

Det är helt sanslöst. Men har jag lämnat legget hemma så har jag. Finns ingen annan att skylla på....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback