Att längta bort

2010-11-12 @ 15:25:53
Som jag har letat efter en resa!
Utgångsläge: resa ensam, tid för rekreation, avkoppling och funderande utan att bli avbruten.

Jag började med Ving. En vecka skulle bli svårt att vara borta mellan möten och terapisessioner.
Kanske 5 dagar? Kanarieöarna?
Priset: 4500kr för en ospecad resa lät väldigt mycket i mina öron. Speciellt när jag brukar resa på sista minutenresor för 1500kr i Maj som oftast. Men det verkar som om det är högtryck att åka till värmen just nu.

Tänkte avvakta någon dag och hoppas på att priset skulle gå ner och vips! 2 dagar innan avfärd var resorna slutsålda. Typiskt när man försökte ha lite is i magen.

Plan B: SPA-vistelse under helgen.
Skitdyrt! 4250kr för två nätter på tex Yasuragi bara för mig....Skrota plan B.

Plan C: dagspa?
Kostar 1000kr, då kan man likagärna lägga till 500kr så man har en övernattning också.
Tyvärr väldigt fullbokat överallt.

Plan D: Staycation med väninna.
Hittade ett hotell i utkanten av stan, men vi hann aldrig så långt som att boka.

Plan E: fick ju en kryssning till Helsingfors med posten för ett tag sedan....
Kryssning bokad! Med dotter.

Det här är ganska typiskt mig.
Börjar med något och slutresultatet när jag väl bokat är heeelt annorlunda.

Vad vill jag?
Vad mår jag bra av?
Gör jag det här för min egen skull?

Hade jag vetat det kanske jag hade lagt de extra tusenlapparna direkt för en övernattning på Yasuragi för att jag verkligen VILLE det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback